• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67810
+
-

نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس تهران

اقتصاد
نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس تهران

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز از گشایش نماد اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، «محمدهادی هاشم‌پور» با یادآوری این‌که شیراز نخستین کلان‌شهر ایران محسوب می‌شود که اوراق مشارکت آن در بورس تهران گشایش نماد شده است گفت: با هدف انجام گرفتن معاملات ثانویه، نماد معاملاتی اوراق مشارکت این شهرداری از چندی پیش در بورس اوراق بهادار تهران گشوده شد.

وی با بیان این‌که این اوراق از طریق شعب بانک شهر مورد پذیره‌نویسی قرار گرفته است افزود: اوراق مشارکت شهرداری شیراز با توجه به احراز شرایط پذیرش در فهرست بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی «مشیر 112» درج شده و به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال قابل خرید و فروش است. 

هاشم‌پور هدف از عرضه این اوراق را تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل خط یک و احداث خط 2 قطار شهری شیراز عنوان و اضافه کرد: در قانون بودجه سال 97 دولت، انتشار 80 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پیش‌بینی شده بود. در این زمینه، شهرداری شیراز اقدام به انتشار 6 هزار میلیارد ریال اوراق کرده است.

 بنا به گفته معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، مدت مشارکت این اوراق چهارساله و مقاطع پرداخت سود علی‌الحساب آن هر 3 ماه یک بار در نظر گرفته شده و بازپرداخت اصل و سود این اوراق از سوی بانک شهر ضمانت شده است. 

هاشم‌پور افزود: این اوراق معاف از مالیات، قابل‌معامله در بورس و همچنین نزد نظام بانکی کشور از مزیت وثیقه‌گذاری برخوردار است و دارندگان این اوراق می‌توانند به صورت آنلاین یا از طریق مراجعه به کارگزاری‌های بورس برای خرید و فروش آن اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید